Zakończone prace w Rudzie Śląskiej. Linia nr 1 wraca na swoją trasę.

8.05.2014

Zakończyła się zasadnicza część prac przy modernizacji torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej. To kolejne zakończone zadanie modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie miasta. Od soboty (10.05.2014 r.) wznowiony zostanie ruch tramwajów linii nr 1 w pełnym zakresie.

Prace torowo-sieciowe wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej rozpoczęły się w kwietniu 2013 r. Specyfika jednotorowego odcinka sieci tramwajowej spowodowała, że konieczne było zawieszenie ruchu liniowego. Ostatni tramwaj przejechał starym torem 7.04.2013 r., a pierwszy po zupełnie nowym torowisku przejedzie 10.05.2014 r. Po 13 miesiącach prac pasażerowie znów będą mogli korzystać w pełni z linii nr 1.

Przez ten czas wykonawca prac – konsorcjum firm NDI i Balzola – zdemontował stare torowisko, wybrał ziemię, wybudował nowy system odwodnienia, ułożył podbudowę, przebudował tunel pod linią kolejową i wybudował nową kładkę dla pieszych w rejonie tunelu. W ostatnim etapie ustawione zostały nowe słupy i rozciągnięto sieć trakcyjną, ułożone nowe torowisko, wybudowane platformy przystankowe i przebudowane przejazdy drogowo-torowe. – Do wykonania zostały już tylko drobne prace wykończeniowe i porządkowe, które nie będą przeszkadzać w prowadzeniu ruchu, zatem tramwaje mogą wrócić na swoją trasę – podkreśla dyrektor ds. inwestycji Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Bywalec.

Od soboty 10.05.2014 r. linia nr 1 znów będzie kursować na swojej stałej trasie od zajezdni w Gliwicach przez Zabrze do pętli w Rudzie Śląskiej Chebziu. Dzięki przeprowadzonym pracom znacznie poprawi się komfort podróży. – Zdecydowanie obniży się energia wibro-akustyczna wydzielana przez jadące tramwaje. Będzie zatem znacznie ciszej i wygodniej, a przy tym bezpieczniej - zaznacza dyrektor Bywalec. Prace modernizacyjne odcinka wzdłuż ul. Zabrzańskiej kosztowały nieco ponad 14 mln zł. netto i były elementem Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies