Pętla w Katowicach Zawodziu bez tramwajów

19.01.2018

Rozpoczynają się prace przy budowie centrum przesiadkowego w katowickim Zawodziu. W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić badania geologiczne, co wyklucza ruch tramwajów po pętli. Od poniedziałku 22.01.2018 r. zmieni się nieco organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli.

Głównym wykonawcą węzła przesiadkowego Zawodzie jest konsorcjum firm ZUE S.A. i Unibep S.A. W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić dogłębne badania gruntu na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej, co wiąże się m.in. z wykonaniem odwiertów. Następnie przewidziane są prace przy stabilizacji tego terenu. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów.

Tramwaje linii nr 7 i 36 oraz wybrane kursy linii nr 14, 15, 20 i 33 zostaną skierowane do zajezdni tramwajowej w Katowicach Zawodziu. Tym samym jadąc w kierunku centrum Katowic tramwaje będą obsługiwać przystanek „Zawodzie Pętla” zlokalizowany bezpośrednio przy ul. 1 Maja (obecnie obsługiwany przez m.in. linie tramwajowe nr: 14, 15 i 20).

To w sumie niewielka zmiana, dotycząca przede wszystkim pasażerów, którzy rozpoczynają podróż linią 7 lub 36 na pętli Zawodzie, bo będą do tramwaju wsiadać na innym peronie. Zauważą ją także pasażerowie pojedynczych kursów linii jadących od strony Szopienic a kończących się dotąd na pętli, gdyż będą musieli wysiąść z wagonu jakieś 200 metrów wcześniej i przy przesiadce np. na autobus przejść ten krótki odcinek do przystanku autobusowego pieszo – mówi rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Andrzej Zowada.

Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Wartość tego zadania to ok. 66,4 mln zł brutto, z czego wartość części tramwajowej wynosi ok. 12,2 mln zł brutto.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies