Ważne zmiany w organizacji ruchu tramwajów w Chorzowie

21.11.2014

W drugi weekend listopada w centrum Chorzowa wprowadzony został ruch tramwajów po jednym torze i rozpoczęły się prace przy budowie centrum przesiadkowego na Rynku. Spowodowało to znaczne opóźnienia tramwajów, dlatego od soboty 22.11.2014 r. wprowadzone zostaną zmiany, usprawniające ruch tramwajów.

Przebieg linii tramwajowej w relacji Bytom – Katowice, w części przebiegającej przez chorzowski Rynek dość mocno ogranicza możliwość zabudowy rozjazdów technologicznych. Ich umiejscowienie w rejonie dawnej Huty Kościuszko oraz przy przystanku Chorzów Chopina było jedynym możliwym, ale spowodowało, że odcinek jednotorowy jest dość długi. – Przy tak dużym natężeniu ruchu tramwajowego, jaki występuje w tym miejscu, efektem tej długiej mijanki były nawet kilkuminutowe spóźnienia, a tak być nie może – podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada. Aby uniknąć zatorów przy mijance w Chorzowie i zminimalizować spóźnienia tramwajów od soboty 22.11.2014 r. wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

  • Wprowadzona zostanie linia nr 0 kursująca na trasie: Katowice pl. Wolności – Chorzów Stadion Śląski,
  • Skrócona zostanie linia nr 11, która kursować będzie na trasie: Ruda Śląska Chebzie pętla – Chorzów Metalowców,
  • Skrócona zostanie linia nr 33, która kursować będzie na trasie: Katowice Słoneczna pętla – Chorzów Stadion Śląski.

Pozostałe linie tramwajowe przejeżdżające przez chorzowski Rynek kursować będą bez zmian, poruszając się w obu kierunkach po jednym torze. Od 17.11.2014 r. wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu samochodowego w rejonie Rynku (na zdjęciu) i firma Balzola przystąpiła do realizacji prac rozbiórkowych, które są początkiem budowy centrum przesiadkowego. Zadanie realizowane jest na zlecenie Tramwajów Śląskich S.A. i miasta Chorzów. Wartość tego zadania to blisko 16,5 mln zł netto, z czego część tramwajowa pochłonie ponad 11,7 mln zł netto. Zadanie jest elementem Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies