Pierwszy Moderus Beta dla Tramwajów Śląskich w fazie badań

4.08.2015

Będzie ich 12. Będą dwukierunkowe. Pierwszy z nich jest w trakcie badań homologacyjnych. Nowe wagony produkowane przez firmę Modertrans dla Tramwajów Śląskich nabierają konkretnych kształtów i jesienią będzie je można spotkać na torach w naszej Aglomeracji.


Zakup 12 nowych, częściowo niskopodłogowych, dwukierunkowych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Moderus Beta MF 16 AC BD – bo taka jest jego pełna nazwa – posiada 8 silników trakcyjnych prądu przemiennego o łącznej mocy 400kW, środkowy człon wagonu jest niskopodłogowy (wysokość podłogi od główki szyny wynosi 350 mm), a udział niskiej podłogi w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon będzie mógł jednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Wagon wyposażony będzie w nowoczesne systemy informacyjno-emisyjne: 4 tablice o przekątnej 38″ wyświetlające przebieg trasy, system emisji reklam, system monitoringu, a także elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo, w tym system smarowania obrzeży kół zapewniający cichą jazdę oraz rejestrator zdarzeń (tak zwaną czarną skrzynkę).

Obecnie trwają badania homologacyjne pierwszego tramwaju, a produkcja kolejnych jest zaawansowana w 80%. – Prace nad projektem i produkcją trwają od września 2014 r. natomiast rozpoczęcie produkcji możliwe było dopiero na koniec grudnia 2014 r. W samej firmie Modertrans Poznań, nie licząc poddostawców, w produkcję wagonów dla Tramwajów Śląskich zaangażowanych jest ponad 200 osób – mówi Jarosław Bakinowski, wiceprezes Zarządu Modertrans Poznań Sp. z o.o.

Po zakończeniu procedury homologacji rozpocznie się proces odbioru w Tramwajach Śląskich, by w końcu mogły zostać przeprowadzone szkolenia dla motorniczych i obsługi. – Pierwsze tramwaje dostarczymy zamawiającemu w sierpniu. Całe zamówienie chcemy przekazać Tramwajom Śląskim do końca października – informuje Jarosław Bakinowski.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies