Zabytkowy tramwaj pozostanie na linii 38

22.08.2017

Będzie tradycyjnie i nowocześnie! Unikatowa linia nr 38 w Bytomiu będzie obsługiwana przez dwa wagony – obok zabytkowej „eNki” pojawi się nowoczesny wagon z częścią niskopodłogową.

W ramach jednego z ogłoszonych przez Tramwaje Śląskie S.A. przetargów na zakup nowych, częściowo niskopodłogowych wagonów tramwajowych, Spółka planuje zakup wagonów dwukierunkowych, które mają obsługiwać linię nr 38 na ul. Piekarskiej w Bytomiu. – Po ogłoszeniu przetargu pojawiło się wiele publikacji prasowych, mogących sugerować, że nasze „eNki” znikną z krajobrazu Bytomia. Tak się nie stanie – podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Faktycznie nowe dwukierunkowe wagony mają obsługiwać wskazaną linię. Nie zastąpią jednak one „Paulka” i „Hildki”, lecz będą ich uzupełnieniem, kursując naprzemiennie. Zarówno władzom Bytomia, jak i Zarządowi Tramwajów Śląskich S.A. zależy na zachowaniu jednego z symboli miasta. – Nie chcieliśmy mówić o tym już teraz, bo chodzi o zmiany w obsadzie taborowej, które wejdą w życie dopiero za kilka lat, ale faktycznie plan zakłada, iż linia nr 38 będzie obsługiwana jednocześnie dwoma wagonami – nowym, niskopodłowym, ułatwiającym podróż zwłaszcza osobom starszym, chorym, czy rodzinom z dziećmi oraz charakterystycznym dla tej linii, zabytkowym wagonem typu N – wyjaśnia Andrzej Zowada.

Zanim zmiany te zostaną wprowadzone w życie ulica Piekarska przejdzie gruntowną modernizację, w ramach której przebudowane zostanie nie tylko torowisko, ale również jezdnia, chodniki, oświetlenie i infrastruktura podziemna. Zakończenie tych prac zbiegnie się w czasie z dostawą nowych dwukierunkowych wagonów.

Obie inwestycje, zarówno modernizacja ul. Piekarskiej, jak i zakup nowych tramwajów, są elementami „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko–Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”, przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies