Kolejne wagony z Frankfurtu już w Chorzowie

4.01.2013

Tramwaje Śląskie S.A. stały się posiadaczem kolejnych pięciu dwukierunkowych tramwajów. Kursujące dotychczas we Frankfurcie wagony typu Ptb są zmodernizowaną wersją jeżdżących już po naszych torach, sprawdzonych tramwajów typu Pt8. Teraz nowe nabytki przejdą “kurację odmładzającą” w Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich w Chorzowie.

Wagony kupione przez spółkę Tramwaje Śląskie firma Düwag wyprodukowała w 1973 roku.  Zanim sprowadzone z Niemiec wagony wyjadą na tory aglomeracji, przejdą niezbędny lifting dostosowujący je do polskich przepisów. Konieczne zmiany obejmą:

  • System hamulcowy. Aktualnie hamulce szynowe dostosowane są do napięcia 600 V. Po zamontowaniu przetwornicy i akumulatorów będą wykorzystywać prąd o napięciu 40 V. Pozwoli to na hamowanie również w sytuacji, gdy wagon zostanie pozbawiony napięcia z sieci.
  • Zastąpienie sprzęgu Scharfenberga wykorzystywanego we Frankfurcie, sprzęgiem z głowicą Alberta (łamanym) używanym przez Tramwaje Śląskie. Sprzęg będzie schowany za specjalną maskownicą zabezpieczającą przód wagonu.
  • Dostosowanie pulpitu motorniczego do polskich warunków poprzez zabudowę radiotelefonu i zmiany oznaczeń z niemieckich na polskie.
  • Polonizacja systemu informacji pasażerskiej i dostosowanie go do obowiązujących przepisów, w tym: powiadamianie o zamykaniu drzwi, oświetlenie stopni schodów, montaż wyświetlaczy informacji pasażerskiej oraz stałych informacji dla pasażerów.
  • Ewentualne naprawy blacharskie oraz malowanie wagonów w kolorystyce przyjętej przez Spółkę – czerwone z kremowymi pasami.

Modernizacja wagonów Ptb zostanie zakończona do końca 2013 roku. Trudno jednak dziś określić linie, które frankfurckie wagony będą obsługiwać. – W związku z prowadzonymi przez Spółkę pracami remontowymi, wagony Ptb wykorzystywane będą głównie zadaniowo, tam, gdzie ruch tramwajów odbywać się będzie do miejsca prowadzenia robót bez możliwości zawrócenia na pętli - informuje Dyrektor Wykonawczy Bolesław Knapik. W takich warunkach, dzięki możliwości jazdy dwukierunkowej, sprawdziły się zakupione przez Spółkę w 2010 roku wagony Pt8.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies