Ostatni etap prac w świętochłowickich Piaśnikach

30.04.2019

Prace modernizacyjne torowiska wzdłuż ul. Bytomskiej w świętochłowickiej dzielnicy Piaśniki zmierzają ku finałowi. Zanim jednak pasażerowie będą mogli korzystać z w pełni funkcjonalnego nowego odcinka torowiska, niezbędne jest wstrzymanie ruchu i wykonanie prac bez kursujących tramwajów.

Modernizacja dwutorowej linii tramwajowej w Piaśnikach w zdecydowanej większości prowadzona była przy utrzymanym ruchu tramwajów po jednym torze, dzięki zastosowanemu systemowi mijankowemu. Przed wykonawcą jednak ostatni etap robót, którego przy kursujących tramwajach zrealizować się nie da, dlatego od poniedziałku 6 maja ruch tramwajów wzdłuż ul. Bytomskiej zostanie na 3 tygodnie zawieszony.

– W tym czasie wykonawca ma zrealizować prace torowe na odcinku od tymczasowej mijanki przed przystankiem Piaśniki Skrzyżowanie do połączenia torowego z odcinkiem zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską oraz zlikwidować mijankę w rejonie skrzyżowania z ul. Krasickiego; ma w tym czasie również przebudować perony na przystankach Piaśniki Skrzyżowanie i Piaśniki Osiedle Skałka oraz przebudować sieć trakcyjną, mocując ją na nowych słupach – wylicza Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. W związku z tym od 06.05.2019 r. do 27.05.2019 r. wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach jazdy wg poniższego:

  • tramwaje linii nr 7 będą kursować w relacji: Katowice Zawodzie zajezdnia – Chorzów Rynek,
  • kursowanie linii nr: 17, 40 i 46 zostanie zawieszone,
  • uruchomiona zostanie tymczasowa linia nr 47, kursując na trasie: Ruda Śląska Chebzie pętla – Łagiewniki Targowisko – Bytom pl. Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna,
  • zmienią się rozkłady jazdy dla linii nr: 9, 11 i 19,
  • ZTM uruchomi autobusową komunikację zastępczą, oznaczoną jako T-7, kursującą w relacji: Chorzów Batory zajezdnia – Bytom Łagiewniki Targowisko, z częstotliwością co 15 minut. Przystanek Łagiewniki Targowisko obsługiwany będzie w tymczasowej lokalizacji na ul. św. Piotra.


Prace mają się zakończyć do 27 maja, tak by od wtorku 28 maja tramwaje mogły wrócić do kursowania w pełnym zakresie po dwóch nowych torach z obsługą pasażerów na nowych peronach przystankowych. – Po 27 maja wykonawca powinien prowadzić prace w zakresie demontażu starych słupów trakcyjnych oraz przeprowadzić roboty wykończeniowe i porządkowe. Liczymy, że przed wakacjami nastąpi odbiór prac – zaznacza Andrzej Zowada.

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach, od skrzyżowania z ul. Chorzowską do skrzyżowania z ul. Krasickiego” jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Inwestycja realizowana jest przez konsorcjum firm NDI i Balzola.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies